kaart

zaterdag 24 november 2007

katherine, darwin, cooinda

hellow =)
na alice springs zijn we naar katherine gereist. we hebben daar 2 dagen gekampeerd op een berg, vlak bij de katherine gorge (kloof). het was echt bloedheet, en super benauwd. niet echt geschikt kampeerweer dus. er was niks (ook geen winkel, en we hadden geen eten, dus charlot en yori gingen barbequeen met een pakket van het Tourist Centre, met echt hout en lucifers. je wil niet weten hoe lang het duurde voordat er uberhaubt vuur was hahaha) te doen behalve kanoeen door de kloof, en dat hebben we dan ook gedaan =p was heel mooi, je vaart over de rivier met aan weerszijden hoge rotswanden. klein minpunt: the waterproof box wasn't so waterproof. toen we met de box naar de overkant waren gezwommen (dat was de enige manier om er te komen, er mochten geen kano's aan die kant aanleggen) om naar de aboriginal rock paintings te kijken, bleek de waterdichte ton lek als een mandje. lees: camera's en telefoons onder water. oeps. de aboriginal schilderingen waren mooi, maar dit was wel ff een domper... gelukkig, op dit moment werkt alles nog. toen we terug kwamen bleek onze tent omgedoopt tot mierenhol, compleet met zandhoopjes, en mieren dus. alles de tent uit gegooid, geveegt en met de insectenkiller van de camping-buren alle mieren vergast (en dit alles bij 38 tropische graden).
na katherine gingen we naar darwin. het blijkt dat alle echte steden aan de kust zitten, want ook darwin is geen stad te noemen. we waren kamperen ff zat en hebben een hostel geboekt... Het hostel stonk, dus de volgende dag zijn we naar een andere gegaan. 's middags wat rondgelopen in het zogenaamde cantrum. ik heb een didgeridoo gekocht (waar ik nu de godganzedag mee rond moet slepen), en 's avonds hebben we een 3,50 dollar meal gegeten bij een backpackers cafe. het was niet genoeg, maar gelukkig zijn noodles maar 30 cent hier. vlakbij darwin ligt een groot national park, kakadu, dat van de aboriginals is. er zijn watervallen en rivieren met krokodillen, echt een beetje tropisch dus. daar wilden we heel graag heen, maar een tour is hier weer zo'n 450 dollar (ong 300 euro). toen dachten we: we gaan mango's plukken om die tour te kunnen betalen (fruitplukken is DE bakpackers job). bleek dat je overal een working holiday visum nodig had. hebben we niet, want het reisbureau had gezegt dat dat niet per se nodig was om te werken. dussss de enige optie was om met greyhound te gaan, die maar in 2 dorpjes stopt, en niet naar de watervallen en rockpantings waar het gebied om bekend staat. maar iets is beter dan niets, dus zijn we naar cooinda gereden, een van de plekken waar greyhound wel kwam. het was daar, net als in darwin trouwens al een stuk minder benauwd, maar nog steeds heet. cooinda bleek alleen maar een camping te zijn, met wat sta-caravans, een receptie/winkeltje, een restaurant, een zwembad en een aboriginal cenre. er wonen niet eens mensen..
het abi centre was wel leuk, en het zwembad nog meer. de volgende ochtend gingen we mee met een tour over de yellow water, een rivier in kakadu. we hebben zoooooo veel krokodillen gezien... ze zwommen echt aan alle kanten, en de grootste vogels die ik ooit buiten blijdorp heb gezien. echt supercool. vandaag zijn we weer vertrokken uit cooinda, en nu zijn we terug in darwin. morgen vertrekken we naar tennant creek, om van daaruit naar de oost-kust te reizen.

Wijie foto's

Theo knuffel

Anoniem zei

hallo lotte o la la wat een mooi verhaal weer jullie maken wel veel mee he al die dieren vooral de mieren BR BR BR het is hier somber en koud neem dus vanavond maar een zonnebankje zal dan aan je denken veel liefs wilma.

Wat een verhalen zeg! Hier is alles natuurlijk ouderwets saai :P.

Nick

Anoniem zei

Hoi charlotje, even laten weten dat ik jou natuurlijk ook steeds lees , geweldig, kom je wel zonder mieren bulten terug, ik vond je namelijk heel erg mooi, liefs ilse