kaart

kaart

donderdag 13 december 2007

Brisbane

zo... het is even geleden.. maar hier ben ik weer =)
we zijn inmiddels in brisbane. tussen cairns en hier is er niet zo heel veel bijzonders gebeurd..
airlie beachwas niks, we zijn daar zo snel mogelijk weggegaan. we wilden naar rockhampton, maar daarw as al helemaal niks, dus zijn we midden in de nacht toch maar doorgereden naar Hervey Bay. Dat begon al niet goed... het hostel dat we geboekt hadden deed geen night-pick-up's (het was half 2 's nachts), dus we moesten een taxi bellen die ons naar het hostel kon brengen. een taxi die ons vervolgens straal negeerde, hij reed gewoon langs ons heen (en nee hij vergiste zich niet, we moesten opgehaald worden van het busstation, met bagage, de taxi reed in het busstation, wij waren de enige daar, met alle bagage om ons heen, en hij reed door). helaas waren toen onze muntjes op om in de telefooncel te bellen, dus liepen we naar het bezinestation een stukje verder, waar we kennis maakten met de jeugd van Hervey bay. en ik kan je vertellen: beste vrienden zullen we nooit worden. ik zal maar niet herhalen wat ons allemaal werd toegeschreeuwd door groepjes 14-jarige meisjes en jongens (om half 2 's nachts heh..!), maar je vraagt je toch af waar die kinderen die praat en het lef vandaan halen.. zelfs de grootste del en de meest meest achterlijke idioot uit rotterdam verzinnen dat niet.
maar wat doe je eraan als je met een 20-kilo backpack opje rus, een rugzak op je buik en boodschappen in je handen loopt. niks dus.
gelukkig was de winkelbediende van het bezinestation wel normaal en belde hij een taxi voor ons, zodat we eindelijk, om kwart over 3 's nachts konden gaan slapen. de volgende dag hebben we een tour geboekt naar Fraser island, een van de mooiste eilanden aan de oostkust.
we werden de volgende dag 's ochtends opgehaald met de bus en naar de boor gebracht. op Fraser island zijn geen verharde wegen, en is dus alleen toegankelijk met 4-wheel-drive. de gids was heel goed, hij wist alles over alles, maar de tour op zich was niet zo bijzonder vond ik. wat jammer is, want het eiland was echt mooi (veel oerwoud). bijzonder feit: de enige snelweg op het eiland is het strand! een officiele snelweg, onderdeel van de 'hoofdsnelweg' op het vaste land. een paar verkeersregels verschilden wel: je mag inhalen aan welke kant je maar wil (150 meter breed strand) en voetgangers hebben altijd voorang.
we hebben een scheepswrak gezien, gekleurd zand, een stukje oerwoud, een zoetwater kreek en het mooiste meer dat je ooit zult zien: lake mckenzie. totaal wit strand, met super blauw water, 12 meter diep en een paar kilometer in omtrek. dit meer, en de gratis all-you-can-eat lunch waren eigenlijk het enige bijzondere. maar ik heb geen spijt van de tour hoor, we hebben vanuit het busje heel veel gezien, en dankzij de gids heel veel geleerd over het eiland.
en nu zijn we dus in brisbane. het is een grote stad, echt zoals sydney en melbourne.
superr veel winkels, voornamelijk must-have schoenen en jurken (fashion is bigggg here).
we hebben 2 dagen in een heel mooi hostel gezeten, maar het was veel te doen dus nu zitten we weer op de camping..
ik vind brisbane wel leuk (zie boven). weer een combinatie van veel wolkenkrabbers met oude laagbouw (1800). we hebben nog niet echt veel gezien hier, behalve de alle winkels, maar er schijnen wel leuke dingen te zijn hier (park waar je vogelbekdieren kunt spotten!)
verder is het bijna kerst... overal kerstbomen en verlichting enzo. sta je daar met je zonnebril... ik mis de nederlandse kerst wel. Maar hey, wij eten elke dag sushi!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook altijd die hangjongeren hé die het verpesten. Goed om eindelijk weer een update te lezen. Ik zat zowaar even in de war.

Anoniem zei

Hoi Luitjes
Wat een verhaal weer midden in de nacht gestrand. Jullie maken meer mee dan wij hier. Ik ga dadelijk maar even een kerstboom halen in Prinsenbeek. Het blijft erg leuk om alle verhalen te lezen. Wanneer vertrekken jullie naar Bali? Dan kan ik eens kijken of ik er ook heen ga?!
Liefs Jose

Anoniem zei

hallo Daar waren jullie weer Jullie hebben het rondje australie haast gehad. Ik kan me voor stellen dat het heel raar is in de zon onder de kerstboom is weer eens wat anders Ik ga morgen naar de kerstmarkt en kerstconcert Nog 10 dagen dan zingen we weer O DENNEBOOM wat zing gen jullie O PALMBOOM???????????groeten en liefs wilma

Anoniem zei

Een gelukkig 2008. liefs ilse

Anoniem zei

Een gelukkig 2008. liefs ilse