kaart

kaart

dinsdag 23 oktober 2007

dag 1 in bangkok!

nou.. het was ff een gepuzzel om deze blog te plaatsen, want blogspot.com is in thailand in het thais hahaha, maar dankzij mijn fotografische geheugen is het toch gelukt.
na een superkorte vlucht naar londen (met Brittish Airways, je krijgt thee koffie koekjes en snoep allemaal gratis voor de 40 minuten dat je in het vliegtuig zit) en 5 uur wachten op heathrow, mochten we eindelijk instappen bij Quantas Airways. ik haat vliegen echt, maar Quantas maakte het wel makkelijker de reis niet geheel te haten. naast dat we keuze hadden uit 3 soorten menu's, 50 soorten drankjes en een verrassings-snoepzak, hadden we ook keuze uit zo'n 40 films, 20 cd's, concerten, series en spelletjes die je kon bekijken en spelen op het schermje dat in de hoofdsteun van de stoel voor je zat... ja hallo... zo krijg je iedereen van zn vliegangst af. Daarnaast kreeg je ook nog eens een kussen, een deken, een koptelefoon, sokken een slaapmasker en een keycord (why??). En je mocht alles houden.
Behalve het kussen en de koptelefoon.
Ik heb gelukkig best veel geslapen, dus de reis viel uiteindelijk wel mee. We zijn met een taxi naar khao san road (in de buurt van het centrum) gebracht, en eigenlijk hebben we meteen een hotel gevonden. Ik heb nog nooit op zo'n hard bed gelegen, en dan tel ik die dunne oprolcampingmatjes van vroeger mee, maar onze maker is schoon, heeft een badkamer, een grote kast en een tv. En je kunt er internetten voor weet ik veel... 50 cent per uur ofzo.
nadat we gedoucht en uitgerust waren zijn we in de buurt gaan kijken. overal om ons hotel heen zijn straatjes die vol staan met kraampjes, eten kleding, schoenen, sieraden everything. er zijn echt superveel mensen, en nu was het nog avond, moet je nagaan hoe het overdag is.. Het verkeer is groot en veel, en ik weet zeker dat er geen wettelijke verkeersregels zijn hier... toen we door een jongen overgehaald werden een ritje te maken in zijn tuktuk, dacht ik een paar keer echt dat de onderkant van een bus het laatste was dat ik zou zien.
toch was dat ritje het beste van de hele dag.. door dat scheuren waai je lekker uit, en we hebben wel een glimp gekregen van alle tempels hier in de buurt die s'avonds allemaal heel mooi verlicht zijn.
We hebben natuurlijk ook gegeten, in een tentje naast ons hotel, en ik kan je vertellen, het heetste thaise eten in Nederland is nog niet eens het mildste hier. maar het was wel lekker
we zijn nu net terug van een wandeling door onze buurt. zelfs s' avonds lopen hier duizenden mensen over straat, alle kraampjes staan er nog en het is eigenlijk heel gezellig. en ik weet zeker dat ik straks nog meer bagageruimte te kort kom.
anywayzz, we gaan zo naar onze kamer denk ik, om de verrassingszakken snoep open te breken.
xxx charlot

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk, zo zien de achterblijvers het graag: het eerste verslag al na een dag ;-)

Nogmaals GENIET ERVAN!!!!!

Ik ben benieuwd naarjullie belevenissen.
Liefs,
Natascha.

Unknown zei

Leuk om meteen de verhalen te kunnen lezen. Een tip: je kunt natuurlijk regelmatig een pakketje opsturen naar huis ,dan blijft je rugzak groot genoeg!
tot horens en groeten uit Eindhoven

Anoniem zei

Charlotte, bikkel die je bent! Nu al een blog! :D
Leuk om alvast een glimp van jullie avonturen te lezen.

Kus, Joyce-Manyi

Anoniem zei

wat een andere wereld he azie geniet er van WILMA

trutje zei

leuk hoor zo'n eerste bericht. Geniet lekker Omie en loesje